100810: Mås - Ullevi Boys

10 augusti         Mås – Ullevi Boys                       2-1 (2-1, 0-0)

Korpvallen plan 6 - 1745

 

Höstpremiären brukar alltid vara en skakig tillställning, framförallt då sommaruppehållets träning sällan brukar vara inriktad på att bli en bättre fotbollsspelare. Jag själv är verkligen inget undantag. Men på något sätt verkar det som att vi fått ihop det ganska bra ändå. En stor anledning tror jag är att vi ställde upp med ett väldigt ordinarie lag den här gången – endast två inhoppare, vilket bara skett i årets två inledande matcher (6-1 och 1-1). Att sedan de två inhopparna som var med, Andy och Rebbo, tillsammans har tretton matcher gör ju inte saken sämre. De kan knappast ens kallas reserver längre. Ullevi Boys, även kända som korpens true seniorer, stod för motståndet.

 

Korpvallen hade mått bra av den senaste tidens regnande och ihop med solen, fick matchen en riktigt trevlig inramning. Vår inledning var dock mindre trevlig för våra motståndare. En riktigt chocköppning blev det! Efter ett  klassiskt mönsteranfall där Fredrik Elvåker passade fram till Samuel, som avslutade med ett fint skott in i mål, stod motståndarna handfallna. Och vi fortsatte vårt fina spel, vilket ledde till ytterligare ett mål. Även detta efter pass av Fredrik Elvåker. Denna gång var det Robert som stod för avslutet.

 

Sen föll det ihop lite lätt. Vi tappade markeringar, var för flata i närkamper, och dåliga i avsluten. Motståndarna fick också ett reduceringsmål. 2-1 i halvlek kändes på det hela rätt så rättvist.

 

Vi inledde andra halvlek som vi avslutat den första. Som tur var ledde det inte till några baklängesmål. Tur är rätt ord, om man ser till min egen bortschabbling i försvaret. Motståndaren fick ett öppet läge från tre meters håll, och fick även ett klassiskt fall av övertändning, och sköt över. Johan gjorde en strålande insats idag och räddade oss ett par gånger.

 

Det bästa med den här matchen var ändå att vi lyckades resa oss från den taskiga mitt-perioden. För många gånger i år (och tidigare år också, för den delen) har vi mer eller mindre rasat ihop mot slutet. Idag var vi riktigt starka mot slutet. Jonas och Henrik i försvaret var helt omutliga, och det märktes att Ullevi Boys började bli frustrerade. Det hade de inget för, och vi fullföljde 2-1 till slutet. En av årets skönaste matcher!

 

Fördelningen av målskyttet innebär även att det är helt jämnt mellan Samuel och Robert. Båda står på fem mål inför den sista seriematchen på tisdag. När det gäller flest matcher spelade leder jag på nio stycken följd av Johan, Jonas, Samuel och Rebbo på åtta.

 

Laguppställningen såg ut enligt följande (mål inom parantes):

1         Andreas Andersson

2         Henrik Lindqvist

3         Fredrik Elvåker

4         Robert Karlsson                                       1

5         Johan Hennings

6         Fredrik Eskilsson

7         Samuel Hilberts                                       1

8         Jonas Blom

9         Andy Kvick (r)

10     Reboar Shahabi (r)



Kommentarer
Postat av: Tobbe

Nice! Behövs det folk till nästa match, kanske kan ta mig in till linkan o spela lite =) I bättre matchvikt än jag varit på tio år :D

2010-08-10 @ 23:15:39
Postat av: snökalven

Fint tobbe! Jag hör av mig när jag vet!

2010-08-12 @ 09:19:17
URL: http://snokalven.blogg.se/
Postat av: Gobo

Fan varu bloggar då!

2011-02-12 @ 09:19:40
URL: http://gobo.blogg.se/
Postat av: Gobo

Shit varu bloggar på!

2011-10-03 @ 12:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0